مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 11:552021-05-11اقتصادي

پژوهشگر اصفهانی موفق به عیب یابی خودرو پیش از خسارت شد


یک محقق اصفهانی موفق به ارائه طرحی شد که در این روش، با اندازه گیری ذرات فرسایشی موتور و گیربکس می توان عیب خودرو را پیش از خسارت پیش بینی کرد.

- ایسنا/اصفهان یک محقق اصفهانی موفق به ارائه طرحی شد که در این روش، با اندازه گیری ذرات فرسایشی موتور و گیربکس می توان عیب خودرو را پیش از خسارت پیش بینی کرد.

علی مومنی - مدیر فنی یک شرکت فناور اصفهانی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص جزییات این طرح، اظهار کرد: فعالیت در این طرح با اتکا به دانش نو و نگرش علمی نسبت به پیش بینی فرسایش قطعات داخل موتور، گیربکس و تجهیزات مکانیکی آغاز شد و با در اختیار داشتن یک آزمایشگاه جامع آنالیز، روغن موتور ارزیابی و پایش کیفی انجام می شود.

وی با بیان اینکه برای تجهیزاتی که کار آنها وابسته به روغن کاری است، روانکار قابل اعتماد، نقش اساسی در کارایی تجهیزات دارد، گفت: مدیران هر مجموعه که با روانکارها کار می کنند و مالکان خودروهای سبک و سنگین باید نسبت به پایش وضعیت دقت نظر داشته باشند، چراکه روغنکاری صحیح خودرو نقش اساسی در برنامه نگهداری و تعمیرات دارد.

مدیر فنی شرکت فنی و مهندسی طلوع دانش کوثـر، اضافه کرد: در این روش با نمونه گیری از روغن موتور و گیربکس خودرو و انجام آزمایش با دستگاه های جدید و فناوری نوین بر روی آن، نوع تخریب و فرسایش در تمام قطعات خود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهشگر اصفهانی موفق به عیب یابی خودرو پیش از خسارت شد

پژوهشگر اصفهانی موفق به عیب یابی خودرو پیش از خسارت شد