مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 10:402021-05-11اقتصادي

بیش از 3 میلیون راس دام در آذربایجان غربی پلاک کوبی شد


معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سه میلیون و 162 هزار و 561 راس دام اعم از سبک و سنگین در استان با هدف هویت گذاری و جلوگیری از قاچاق دام پلاک کوبی شدند.

- افزود: با توجه به استقبال صاحبان دام در استان پیش بینی می شود این میزان به آمار جمعیت دامی استان نزدیک شود، از این میزان 290 هزار و 849 رأس گاو، 6 هزار و 704 رأس گاومیش، دو میلیون و 801 هزار و 314 رأس گوسفند، 63 هزار و 171 رأس بز، 41 نفر شتر، و 77 رأس اسب است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تاکید بر افرایش آگاهی و مشارکت دامداران استان در خصوص پلاک کوبی دام ها ادامه داد: با توجه به پراکنش دامداری ها اعم از صنعتی و سنتی در سطح استان، به منظور تسریع در روند اجرایی پلاک کوبی، اطلاع رسانی طرح پلاک کوبی به صورت فراگیر باید با به کارگیری ظرفیت های دهیاری ها، شوراها، مراکز خدمات کشاورزی، صدا و سیما و سایر دستگاه ها انجام گیرد.

یوسفی رضایی اضافه کرد: با توجه به اتمام زمان پلاک کوبی، دام های بدون پلاک و هویت حق نقل و انتقال، خرید و فروش، کشتار در کشتارگاه ها و اخذ خدمات دولتی را ندارند و به عنوان دام قاچاق تلقی می شوند.

وی اضافه کرد: دام های دارای پلاک قبل از هر گونه نقل و انتقال باید به اداره کل دامپزشکی جهت تشخیص هویت و اخذ برگ تردد مراجعه و م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 3 میلیون راس دام در آذربایجان غربی پلاک کوبی شد

بیش از 3 میلیون راس دام در آذربایجان غربی پلاک کوبی شد