مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 09:402021-05-11سياسي

دولت بی انصافی کرد/ از اجرای قانون کوتاه نمی آییم


سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه دولت در مورد مصوبه انتخاباتی بی انصافی کرد گفت: هزینه های اجرای قانون را می پردازیم و کوتاه نمی آییم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، طی سخنانی در برنامه پیک بامدادی رادیو، گفت: شورای نگهبان به هیچ عنوان ادعایی ندارد که قانون گذاری کرده است و در واقع این یک مصوبه ای است که ما در طول انتخابات چنین تصمیماتی را داریم و به وزارت کشور اعلام می کنیم و وزارت کشور هم اجرا می کند.

وی افزود: به طور مثال، در دوره گذشته، تشخیص اعضای شورای نگهبان این بود که انتخابات نباید از ساعت 24 عبور کند، این مصوبه را به وزارت کشور اعلام کردیم و وزارت کشور نیز اجرا کرد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: شرایط ثبت نام ها را هم به وزارت کشور اعلام کردیم و نهایتا پرونده ثبت نام کنندگان باید برای بررسی صلاحیت به شورای نگهبان ارسال شود، این مصوبه اصلا قانون گذاری نیست و مصوبات لازم الاجرا در دستگاه های مشابه همانند مجمع تشخیص مصلحت اگر مصوبه ای دارد باید اجرا شود.

وزارت کشور ملزم به اجرا مصوبه انتخاباتی شورای نگهبان است کدخدایی ادامه داد: تصمیماتی که شورای نگهبان در باب نظارت می گیرد و به وزارت کشور اعلام می کند و وزارت کشور ملزم به اجرا آن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت بی انصافی کرد/ از اجرای قانون کوتاه نمی آییم

دولت بی انصافی کرد/ از اجرای قانون کوتاه نمی آییم