مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 09:352021-05-11سياسي

ایران سابقه 100 ساله در تولید واکسن دارد


محقق انستیتو پاستور ایران با اشاره به قدمت بالی و یکصد ساله ایران در تولید واکسن گفت: کرونا محدودیت را به فرصت تبدیل کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، احسان مصطفوی بعدازظهر سه شنبه در مراسم آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کوپاستور در بابل گفت: ایران سابقه تاریخی در واکسن سازی دارد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به آن توجه بیشتری شده و دارای قدمت 100 ساله است.

وی افزود: یکی از مهمترین واکسن های ایران، واکسن هاری بوده که توانسته جان انسان های زیادی را نجات دهد و همچنین انستیتو فینلای کوبا نیز با قدمت 70 ساله خود یکی از کشورهای پیشرفته در بحث واکسن سازی بوده و در گذشته همکاری های خوبی با ایران داشته است و در حال حاضر نیز با شرط طرح مطالعاتی اولیه در کشور کوبا و ساخت آن در ایران شروع به همکاری کرده است.

وی اظهار داشت: راه اندازی مرکز انستیتو در کشور ایران با همت دانشمندی به نام لویی پاستور و با کمک خیرین صورت گرفته و در حال حاضر توانسته است در کنترل بسیاری از بیماری ها، اقدامات خوبی را رقم بزند و حال در بحث کرونا نیز با تبدیل محدودیت به فرصت، برگ زرین دیگری را در تاریخ آن ثبت کند.

مصطفوی بیان کرد: این انستیتو توانست با یک کار شبانه روزی در هشت شهر از کشور در نقاط مکانی مختلف این طرح مطالعاتی را انجام دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران سابقه 100 ساله در تولید واکسن دارد

ایران سابقه 100 ساله در تولید واکسن دارد