مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 09:202021-05-11اقتصادي

فاز سوم کارآزمایی واکسن کوپاستور در بابل آغاز شد


فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران - انستیتوفینلای کوبا در بابل آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر کشور و سهم قطره چکانی در دسترسی به این واکسن، کارآزمایی بالینی فرصت خوبی است برای ایجاد چتر حمایتی که افراد بیشتری از تزریق واکسن در این شهرستان برخوردار شوند.

وی با بیان این مطلب که تمام واکسن های قبلی مراحل مطالعاتی را طی کرده است، افزود: این واکسن با توجه به شرایط به وجود آمده طرح مطالعاتی آن از 6تا9ماه بیشتر نبوده است و اما با توجه به محدودیت های موجود در بحث واردات واکسن و همچنین نبود امکانات موجود برای تولید واکسن، کشورمان توانست با همت انستیتو فیلای کوبا این واکسن را با کمترین عوارض نسبت به واکسن های خارجی تولید کند.

وی افزود: در حال حاضر طرح مطالعاتی واکسن در کشور کوبا انجام گرفته است و این طرح مطالعاتی با ضریب بالا با عوارض کم توانست بعد از طرح مطالعاتی آن در فاز اول حیوانی و فاز دوم کارآزمایی بالینی انسانی محدود خود را با موفقیت پشت سر بگذارد.

جلالی گفت: این واکسن در فاز سوم کارآزمایی بالینی روی 40 هزار نفر در کوبا و 24 هزار نفر در ایران تزریق و در 7 استان کشور به سه هزار داوطلب طی 10 روز تزریق می شود و پس از 28 روز دوز دوم آن نیز تزریق خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاز سوم کارآزمایی واکسن کوپاستور در بابل آغاز شد

فاز سوم کارآزمایی واکسن کوپاستور در بابل آغاز شد