مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 09:102021-05-11اقتصادي

کمبود مرغ در بازار کهگیلویه و بویراحمد/ نیاز استان به ایجاد 25 واحد جدید مرغداری


نبود و یا کمبود مرغ در بازار کهگیلویه و بویراحمد مسئله هر روزی است - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، روزی نیست که مرغ از بازار کهگیلویه و بویراحمد پر بکشد و مردم برای تامین این نیاز خود به دردسر نیفتند و اذیت نشوند.

مسئولان هم تاکنون در این خصوص جلسات متعددی برگزار کرده اند اما فعلا که راه به جایی نبرد و کاری صورت نگرفته است، در نشست امروز دولت و بخش خصوصی باز این موضوع مطرح شد که فعال شدن واحدهای راکد و ایجاد واحدهای جدید برای رفع این معضل پیشنهاد شد.

الیاس تاج الدینی رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 143 واحد مرغداری گوشتی در سطح استان وجود دارد که برخی از این واحدها فعال و نیمه فعال هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه طی سال های اخیر 29 واحد راکد به چرخه تولید بازگشته اند افزود: در حال حاضر از مجموع 143 واحد مرغداری، 102 واحد فعال و نیمه فعال هستند.

تاج الدینی با اشاره به افزایش جوجه ریزی در فروردین و اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: جوجه ریزی سال گذشته 316 هزار قطعه بود که در سال جدید به  615 هزار رسید، که شاهد افزایش 71 درصدی جوجه ریزی در سال 1400 هستیم.

وی بیان کرد: تولید مرغ استان در سال گذشته 14 هزار و 818 تن بود که نیاز استان 18 هزار و 600 تن است که حدود  4 هزار تن کسری در استان وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود مرغ در بازار کهگیلویه و بویراحمد/ نیاز استان به ایجاد 25 واحد جدید مرغداری

کمبود مرغ در بازار کهگیلویه و بویراحمد/ نیاز استان به ایجاد 25 واحد جدید مرغداری