مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 09:052021-05-11اجتماعي

پل تاریخی کرج در فراموشی


دو ورودی پل را با سنگ بتونی بسته اند و میانه های پل را، درست جایی که سوراخ بزرگ ناشی از ریزش کف پل ایجاد شده با کیسه های کوچک سنگریزه محاصره کرده اند.

- زیر پل اما وضعیت بدتری از همه آن چه روی پل به چشم می خورد، دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سازه قدیمی کرج که به نام پل دختر یا پل شاه عباسی هم شناخته می شود، پلی در ورودی شهر و نزدیکی میدان حافظ امروزی است که بعد از گذشت سال ها در برابر بارش ها دوام نیاورد و بخشی از آن 15 آذر سال گذشته فرو ریخت.

اما داستان پل صفوی کرج به همین آوارها و خرابی ها ختم نمی شود.

از طاق های زیرین آن گرفته تا آبی که دیگر در زیر پل صفوی زیبایی پل را به رخ کرجی ها و گردشگرانش نمی کشد، هر کدام داستانی را روایت می کنند از تاریخی که به مرور در حال تخریب است، اما این بار گویا متولیان میراثیِ البرز فرصت رسیدگی به آن را ندارند.

بر اساس دیده های خبرنگار ایسنا، علاوه بر ریزشِ بخشی از پل در همان چند ماه گذشته، پناهگاهی که هنوز برخی نشانه های آن در فضای داخلی پل وجود دارد هم در حال از بین رفتن است، از سوی دیگر پوشاندن بخشی از دهانه پل که می تواند راهی برای ورود به پناهگاه بالای پل باشد و امروز دو ورودی آن به طور کامل پوشانده شده هم نشانه های دیگر همین بی توجهی است، به خصوص وقتی معتادان منطقه با تخریب آجرهای روی هم بالارفته ورودی ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پل تاریخی کرج در فراموشی

پل تاریخی کرج در فراموشی