مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 09:052021-05-11پزشكي

شهرستان خاش 156 بیمار تالاسمی دارد


رییس مرکز بهداشت خاش سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک 156 بیمار تالاسمی ماژور در این شهرستان وجود دارد که ضمن دریافت آموزش های لازم توسط مرکز مشاوره بیماری های ژنتیک مرکز بهداشت، - ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس مرکز بهداشت خاش سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک 156 بیمار تالاسمی ماژور در این شهرستان وجود دارد که ضمن دریافت آموزش های لازم توسط مرکز مشاوره بیماری های ژنتیک مرکز بهداشت،خدمات درمانی لازم را به طور رایگان دریافت می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا علی نقی زاده در نشست کمیته برنامه ریزی هفته تالاسمی، روز جهانی فشار خون و پویش ملی آسم اظهارکرد: این بیماران نتیجه ازدواج های فامیلی و ناآگاهی از عواقب این گونه ازدواج ها و اهمیت ندادن به مباحث پیشگیری است.

وی افزود: در صورتی که زوجین متقاضی ازدواج ضمن انجام آزمایشات قبل از ازدواج به توصیه های کارشناسان مرکز مشاوره اقدام کنند قطعا شاهد کاهش موارد ابتلا و بروز بیماری تالاسمی خواهیم بود.

رییس مرکز بهداشت خاش ادامه داد: به جوانان توصیه می شود قبل از ازدواج و جاری شدن صیغه عقد وضعیت خود را از نظر بیماری تالاسمی با مراجعه به مرکز مشاوره قبل از ازدواج بررسی کنند.

وی اظهارکرد: خوشبختانه با اقدامات و پیگیری های مستمر همکارانم به شاخص خوبی در زمینه شناسایی و ثبت افراد مبتلا به بیماری فشارخو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرستان خاش 156 بیمار تالاسمی دارد

شهرستان خاش 156 بیمار تالاسمی دارد