مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 08:352021-05-11اقتصادي

ممنوعیت انتقال آب برای کاشت محصولات آب دوست


رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: انتقال آب برای کاشت محصولات آب دوست در اراضی دیم ممنوع است، متخلفان به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، اسفندیار حسنی مقدم در جلسه بررسی خشکسالی و تاثیر آن بر زیر بخش های کشاورزی با اشاره به اینکه  امسال یکی از بی سابقه ترین خشکسالی ها را در قرن اخیر تجربه کرده ایم، عنوان کرد: ما شاهد کاهش پنجاه درصد دبی رودخانه  همچنین کاهش چهل تا پنجاه درصدی بارندگی نسبت به مدت مشابه بودیم، از طرفی  پراکنش هم نامناسب بود.

وی افزود: طبق آخرین برآوردها خشکسالی تاکنون چهار هزار و 400 میلیارد تومان به زیر بخش های کشاورزی خسارت وارد کرده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر مدیریت خشکسالی و مصوبات جلسه امروز گفت: کشاورزان از انتقال آب برای کاشت محصولات آب دوست در اراضی دیم خودداری کنند زیرا این کار ممنوع بوده و  جرم تلقی می شود.

حسنی مقدم بیان کرد: نکته دیگر اینکه کشاورزان در اراضی آبی نیز کاشت محصولات را کاهش دهند، همچنین نسبت به مصرف آبی که در اختیار دارند توجه کنند، زیرا کشاورزان پایین دست نیز به این آب نیاز دارند.

وی توصیه کرد: کشاورزان به جای کاشت هندوانه و سیب زمینی کاشت گیاهان علوفه ی مانند ذرت علوفه ی را در دستور کار خود قرار دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت انتقال آب برای کاشت محصولات آب دوست

ممنوعیت انتقال آب برای کاشت محصولات آب دوست