مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 08:352021-05-11سياسي

صالحی اقدام تروریستی اخیر کابل را محکوم کرد


رییس سازمان انرژی اتمی ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی اخیر کابل و تسلیت به دولت و ملت افغانستان و خانواده های قربانیان این اقدام ضد بشری، مبارزه با جریان های افراطی و تفکرات تکفیری را وظیفه همگانی خواند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی اکبر صالحی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در پی وقوع حادثه تروریستی در مدرسه دخترانه سیدالشهداء در غرب کابل و شهادت جمعی از شهروندان بیگناه به ویژه دختران دانش آموز، پیامی صادر کرد.

متن کامل این پیام به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم وَ مَن قُتِلَ مَظلوماً فَقَد جَعَلنا لِوَلیه سُلطاناً بنا بر گواهی آموزگار پیر تاریخ، افغانستان عزیز، پاره تن و بخش جدایی ناپذیر از پیکره پرشکوه حوزه تمدنی ایران فرهنگی است.

افغانستان عزیز، مهد علم و فضل و فضیلت و زادگاه و پرورشگاه بسیاری از بزرگان و قله های شعر و ادب پارسی و سرآمدان و طلایه داران عرفان اسلامی است.

برای عاشقان و دلباختگان این میراث عظیم فرهنگی، مایه دریغ و افسوس بسیار است که بخش هایی از دیار عاشقان ادب و عرفان ایرانی و اسلامی طی دهه های اخیر به کمینگاه جریان های افراطی و تکفیری تبدیل شده و اخبار تحرکات ضد بشری و ددمنشانه آنان گاه و بیگاه در صدر اخبار جهان قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صالحی اقدام تروریستی اخیر کابل را محکوم کرد

صالحی اقدام تروریستی اخیر کابل را محکوم کرد