مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 08:302021-05-11اقتصادي

گرانی قیمت کارخانه ای خودرو و افت نرخ بازار/شنای خودروسازان خلاف جهت ارز + قیمت


هرچند این روزها خودروسازان و شورای رقابت خلاف جهت روند نزولی نرخ ارز حرکت می کنند و مدام به دنبال افزایش قیمت خودرو هستند، اما نرخ ها در بازار خودرو همچنان رو به کاهش است و خریداران منتظر تداوم ریزش قیمت ها هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شورای رقابت در جلسه هفته گذشته خود افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا را مصوب کرد، به طوری که قیمت محصولات ایران خودرو به طور متوسط 8.

2 درصد و محصولات سایپا به طور متوسط 8.

9 درصد افزایش یافت.

بر اساس مصوبه شورای رقابت، طبق تورم بخشی یک ساله اعلام شده توسط بانک مرکزی و پس از کسر تورم های اعمال شده قبلی در سه ماهه اول و دوم سال 1399 و پس از اعمال متغیرهای کیفیت و بهره وری در نهایت برای شرکت ایران خودرو به طور متوسط 8.

2 درصد و برای شرکت سایپا به طور متوسط 8.

9 درصد افزایش قیمت محاسبه شده که با در نظر گرفتن بند فوق برای تمامی خودروهای مشمول دستورالعمل قیمت گذاری شورا، تا پایان شهریور 1400 اعمال و اجرا می شود.

این مصوبه بر مبنای افزایش نرخ ارز در 6 ماهه دوم سال قبل صادر شد و این در حالی است که از ابتدای امسال نرخ ارز روندی نزولی گرفته و این موضوع بر قیمت اکثر محصولات تاثیرگذار بوده است، اما در این شرایط، شورای رقابت و خودروسازان بر خلاف جهت حرکت نرخ ارز عمل کرده و افزایش قیمت کارخا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرانی قیمت کارخانه ای خودرو و افت نرخ بازار/شنای خودروسازان خلاف جهت ارز + قیمت

گرانی قیمت کارخانه ای خودرو و افت نرخ بازار/شنای خودروسازان خلاف جهت ارز + قیمت