مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 08:152021-05-11اقتصادي

88 درصد نیاز دارویی کشور بومی سازی شده است


رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه 75 درصد بازار دارویی در اختیار واردات است، گفت: در این این میان می توان گفت 88 درصد نیاز دارویی کشور در داخل کشور تولید و تنها 12 درصد از خارج تامین می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساوجبلاغ، محمدرضا شانه ساز، رییس سازمان غذا و دارو، صبح امروز در مراسم رونمایی از اولین تولید انبوه واکسن کرونای برکت، با اشاره به تحریم های سخت و مبارزه با کرونا، گفت: دشمن تصور می کرد می تواند با سواستفاده از این شرایط ملت ما را در حوزه سلامت و دارو به زانو در بیارد.

رییس سازمان غذا و دارو در ادامه با اشاره به اینکه ایران در حوزه تولید دارو موفق عمل کرده است، افزود: از سال 97 فعالیت گسترده در حوزه تولید دارو و تجهیزات پزشکی بسیار موفق عمل کرده ایم و خوشبختانه در این سال ها 21 درصد واردات دارو کاهش یافته است.

این مقام مسؤول تصریح کرد: در حوزه ارزبری دارو هم، 10 درصد افزایش ارزبری برای تولید مواد اولیه و 29 درصد ارزبری را در زمینه واردات دارو، تجهیزات پزشکی و مکمل، داروهای طبیعی و شیرخشک کاهش دادیم.

وی در ادامه با بیان اینکه 75 درصد بازار دارویی در اختیار واردات است، اظهار کرد: در این این میان می توان گفت 88 درصد نیاز دارویی کشور در داخل کشور تولید و تنها 12 درصد از خارج تامین می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

88 درصد نیاز دارویی کشور بومی سازی شده است

88 درصد نیاز دارویی کشور بومی سازی شده است