مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 00:152021-05-10بين الملل

ند پرایس: تحریمهای غیرهسته ای ایران به قوت خود باقی می ماند!


سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در سخنانی مدعی شد که بازگشت واشنگتن به برجام با اِعمال تحریمهای غیرهسته ای علیه ایران منافاتی ندارد! - ، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه در سخنانی مدعی شد که توافق هسته ای ایران موسوم به برجام مانعی بر سر راه اِعمال تحریم های غیرهسته ای علیه این کشور نخواهد بود.

ند پرایس در نشست خبری شامگاه دوشنبه تأکید کرد که دولت جو بایدن تحریم های اعمال شده علیه ایران به بهانه های واهی همچون حمایت از تروریسم را لغو نخواهد کرد.

پرایس همچنین مدعی شد که دولت آمریکا برای بازگشت به برجام تنها لازم است تحریم هایی را که با برجام ناسازگار هستند رفع کند.

این در حالی است که علی ربیعی سخنگوی دولت ایران هفته گذشته در مورد لزوم رفع تمام تحریم های واشنگتن علیه تهران گفت: ملاک برای تعهدات همه طرف ها متن برجام بوده و مطابق آن کلیه تحریم های آمریکا باید به صورت مؤثر و قابل راستی آزمایی رفع شود .

وی اظهار داشت: در همین راستا، از نظر جمهوری اسلامی ایران، دولت آمریکا مسئول قطع انجام تعهدات این کشور بوده و لذا سیاست داخلی ایالات متحده موضوع توجه ما نیست.

لازم است تاکید شود اختلاف نظرهایی درباره لیست رفع تحریمی وجود دارد ولی ما موفق شدیم این اختلافات را کاهش دهیم و رایزنی ها و گفتگوها ادامه دارد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ند پرایس: تحریمهای غیرهسته ای ایران به قوت خود باقی می ماند!

ند پرایس: تحریمهای غیرهسته ای ایران به قوت خود باقی می ماند!