مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 23:402021-05-10اقتصادي

مرگ مشکوک زنبورهای عسل در سراب


اخبارهای دریافتی از برخی روستاهای سراب حکایت از مرگ مشکوک تعدادی زنبورعسل دارد که به گفته مسئولان رسمی علت آن دردست بررسی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سراب، زنبور های عسل نه تنها عسل درست می کنند، بلکه در گرده افشانی بیش از 90 نوع از خوش طعم ترین گل ها دخیلند که از این بین می توان به سیب، آجیل، آووکادو، دانه های سویا، کلم بروکلی، مارچوبه، کرفس، کدو و خیار اشاره کرد.

البته بسیاری از مواد ترش و شیرین هم (شامل: مرکبات، هلو، کیوی، توت، زغال اخته، توت فرنگی، طالبی، خربزه و هندوانه) با همکاری این موجودات تولید می شود.

  همچنین بر اساس یک مطالعه برآورد شده که زنبورهای عسل، سالانه مبلغی معادل 15 بیلیون دلار به ارزش غذایی انسان ها می افزایند.

شهرستان سراب نیز از قطب های مهم تولید عسل بوده و همه ساله جشنواره معرفی عسل و کره سراب برگزار می شود.

اخبارهای دریافتی از برخی زنبورداران در مناطق مختلف روستایی حکایت از مرگ مشکوک تعداد قابل توجهی زنبور عسل دارد و مهمترین انگشت اتهام زنبورداران استفاده بی رویه از سموم افت کش در مزارع کشاورزی است، اگر چه هنوز علت اصلی مرگ زنبورها مشخص نیست.

زارع تالی مدیرجهادکشاورزی سراب به خبرنگار فارس در سراب گفت: مرگ زنبورهای عسل گزارش شده و از طریق دامپزشکی نمونه ها برای بررسی علت اصلی و دقیق تلف شدن ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ مشکوک زنبورهای عسل در سراب

مرگ مشکوک زنبورهای عسل در سراب