مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 22:402021-05-10سياسي

توضیحات شورای نگهبان درباره مصوبه جدید انتخاباتی


شورای نگهبان در اطلاعیه ای تصریح کرد: مصوبه جدید شورای نگهبان دباره شرایط ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری بر اساس عمل به سیاست های کلی انتخابات است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل ازفارس، شورای نگهبان درباره اظهارنظر های صورت گرفته درمورد مصوبه اخیر این شورا درباره شرایط داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری بیانیه ای صادر کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:باسمه تعالیبا توجه به اظهارنظر های صورت گرفته درخصوص مصوبه اخیر شورای نگهبان نسبت به تعیین شرایط و مدارک لازم جهت ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری به اطلاع می رساند.

شورای نگهبان در چارچوب اصول قانون اساسی و در اجرای بند (5-10) سیاست های کلی انتخابات ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مدظله العالی مبنی بر تعریف و اعلام معیار ها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبر بودن نامزد های ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان به وظیفه قانونی و شرعی خود عمل و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی و مذهبی و مدیر و مدبر بودن داوطلبان ریاست جمهوری را برای ثبت نام تعیین و اعلام نموده است.

این مصوبه براساس صلاحیت های قانونی این نهاد به تصویب رسیده و لازم الاجرا است همچنان که مصوبات سایر نهاد ها در حدود صلاحیت های قانونی آن ها معتبر و لازم الاجرا می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات شورای نگهبان درباره مصوبه جدید انتخاباتی

توضیحات شورای نگهبان درباره مصوبه جدید انتخاباتی