مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 18:152021-05-10سياسي

جشنواره ملی دانشگاهیان، فرصتی ناب برای واکاوی هرچه بیشتر اعتکاف است


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: برگزاری جشنواره ملی اعتکاف دانشگاهیان، فرصتی است که از مناظر و ابعاد مختلف نسبت به مساله اعتکاف پرداخته شود و به نوعی مورد واکاوی بیشتری قرار گیرد.

- ایسنا/قم معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: برگزاری جشنواره ملی اعتکاف دانشگاهیان، فرصتی است که از مناظر و ابعاد مختلف نسبت به مساله اعتکاف پرداخته شود و به نوعی مورد واکاوی بیشتری قرار گیرد.

غلامرضا غفاری در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی اعتکاف دانشگاهیان کشور در مسجد مقدس جمکران، بیان کرد: برگزاری اعتکاف، آن هم در این ایام مبارک رمضان برای عرصه و حوزه فرهنگی، ارزش و اهمیت بسیاری دارد.

وی گفت: همه می دانیم اعتکاف سنت دیرینه ایست و تاریخ بلندی دارد و حتی آنچنان که عنوان شده قبل از اسلام هم جایگاه ویژه و ممتازی داشته است؛ در دوره ظهور دین مقدس اسلام و در امتداد و ادامه این تاریخ و درخششی که این مکتب در جهان داشته است، ما شاهد رونق این واقعه و رخداد هستیم؛ هرچند که مانند بسیاری از پدیده های اجتماعی و تاریخی فراز و فرودهایی همراه خود داشته است.

غفاری اظهار کرد: در سال های اخیر شاهد بروز و ظهور این رخداد در کشور اسلامی ایران به صورت مشخص تر هستیم؛ در مراکز دانشگاهی کشورمان به خصوص در دانشگاه های مراکز استان، دانشگاه هایی که قدمت و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره ملی دانشگاهیان، فرصتی ناب برای واکاوی هرچه بیشتر اعتکاف است

جشنواره ملی دانشگاهیان، فرصتی ناب برای واکاوی هرچه بیشتر اعتکاف است