مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 16:402021-05-10اقتصادي

دو فلزی که از موج گرانی جا ماندند


فلزات صنعتی تحت تاثیر چشم انداز احیای بخش تولید در دوران پساکرونا درخشش چشمگیری پیدا کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مس در بازار فلزات لندن به بالای مرز 10 هزار دلار در هر تن صعود کرده و نرخ معاملات تحویل سه ماهه این فلز هفته گذشته آخرین بار 10 هزار و 350 دلار بود.

قیمت قلع روز پنج شنبه به بالاترین رکورد در 10 ساله اخیر صعود کرد و آلومینیوم به رکورد 2718 دلار سال 2018 نزدیک شد و آخرین بار 2530 دلار در هر تن معامله شد.

اما همه فلزات افزایش قیمت چشمگیر را تجربه نکردند.

سرب و روی تحت تاثیر روند صعودی گسترده بازارهای کالا، افزایش قیمت داشته اند اما در حالی که قیمت مس از پایینترین رکوردش در مارس سال 2020 بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده، قیمت روی تنها 58 درصد و سرب 30 درصد رشد کرده است.

گروه بین المللی مطالعات سرب و روی (ILZSG) علت این امر را مازاد عرضه بزرگ در سال گذشته و ادامه روند مشابه در سال میلادی جاری برشمرده است.

بازار روی پالایش شده مازاد عرضه 486 هزار تن را در سال گذشته داشت و پیش بینی می شود مازاد عرضه امسال به 353 هزار تن می رسد.

در این بین، تولید سرب در سال گذشته 172 هزار تن بالاتر از میزان مصرف بود و امسال هم 96 هزار تن مازاد عرضه این فلز وجود خواهد شد که سومین سال متوالی مازاد عرضه در بازار سرب به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو فلزی که از موج گرانی جا ماندند

دو فلزی که از موج گرانی جا ماندند