مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 16:052021-05-10سياسي

وزارت کشور صرفاً یک نهاد واسطه است و اعلام کاندیداهای انتخابات با شورای نگهبان است


قائم مقام پژوهشکده شورای نگهبان تاکید کرد: وزارت کشور تنها یک نهاد واسط و اجرایی است که صرفاً اسناد و مدارک داوطلبان را به شورای نگهبان تحویل می دهد و اعلام کاندیداهای انتخابات با شورای نگهبان است.

- علی فتاحی زفرقندی قائم مقام پژوهشکده شورای نگهبان در مورد اینکه رییس جمهور علی رغم مصوبه شورای نگهبان به وزارت کشور دستور داده است که ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری طبق قوانین موجود ملاک عمل باشد، گفت: وزارت کشور مرجع اجرایی ثبت  نام انتخابات است، یعنی وزارت کشور در ثبت نام نقش ماهوی اجرا نمی کند.

وی ادامه داد: وزارت کشور صرفاً اسناد و مدارکی که قانون و مقررات لازم الاجرا مشخص کرده است را تحویل گرفته و به شورای نگهبان تحویل می دهد و تنها یک مقام واسط و اجرایی است در حالی که کل این فرآیند بر اساس اصل 115 قانون اساسی و بند 9 اصل 110 قانون اساسی با شورای نگهبان است.

  قائم مقام پژوهشکده شورای نگهبان اظهار داشت: فرآیند اعلام داوطلبان انتخاباتی با شورای نگهبان است که ثبت نام یکی از آن مراحل است.

حالا شورای نگهبان اعلام کرده است که وقتی داوطلبان می خواهند ثبت نام کنند باید چنین مدارکی داشته باشند اگر فردی مدارک خود را طبق اطلاعیه شماره 5  شورای نگهبان همراه نداشته باشد، این فرد عملاً از دید شورای نگهبان ثبت نام کننده در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت کشور صرفاً یک نهاد واسطه است و اعلام کاندیداهای انتخابات با شورای نگهبان است

وزارت کشور صرفاً یک نهاد واسطه است و اعلام کاندیداهای انتخابات با شورای نگهبان است