مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 15:452021-05-10پزشكي

گوشت تازه نخورید؛ این بیماری بدون علامت است


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی در سال جاری و خشکسالی شدید، افزایش انگل های خارجی بدن دام به ویژه کنه ها و در نتیجه بروز موارد بیماری تب کریمه کنگو دور از انتظار نیست.

- ایسنا/خراسان جنوبی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی در سال جاری و خشکسالی شدید، افزایش انگل های خارجی بدن دام به ویژه کنه ها و در نتیجه بروز موارد بیماری تب کریمه کنگو دور از انتظار نیست.

محمدعلی بخشی، امروز دوشنبه 20 اردیبهشت افزود: مبارزه با زئونوزها یا بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان از دو جنبه اقتصادی و بهداشت عمومی اهمیت ویژه ای دارد و در بیشتر کشورهای جهان تلفات و خسارات سنگین ناشی از این بیماری ها ایجاد می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، وی گفت: بیماری خونریزی دهنده تب کریمه کنگو یک بیماری مشترک (زئونوز) بین انسان و دام بوده و عامل اصلی آن کنه هیالوما است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار کرر: CCHF یک بیماری خونریزی دهنده تب دار حاد است که به وسیله کنه یا تماس با خون، ترشحات انسان آلوده یا ترشحات لاشه دام آلوده منتقل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوشت تازه نخورید؛ این بیماری بدون علامت است

گوشت تازه نخورید؛ این بیماری بدون علامت است