مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 07:552021-05-10بين الملل

تمایل آمریکا برای انتقال نظامیان خود از افغانستان به مرز روسیه


به دنبال افزایش تنش میان مسکو و واشنگتن، مقام های آمریکا گفته اند، ایالات متحده تمایل دارد پس از خروج از افغانستان، نظامیان خود را در کشورهای نزدیک به مرز روسیه مستقر کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در پی تشدید تنش ها میان واشنگتن و مسکو برخی گزارش ها حاکی از آن است که ایالات متحده در صدد است، نیروهایی را که از افغانستان خارج می کند، مجدداً در نزدیکی مرز روسیه مستقر کند.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش کرد، با بهبود اوضاع امنیتی افغانستان در مقایسه با زمان حمله واشنگتن به این کشور در سال 2001، ایالات متحده و ناتو از اول می (11 اردیبهشت) خروج از افغانستان را آغاز کردند.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از مقام های دولتی و نظامی آگاه با اشاره به آغاز خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان گزارش کرد که ایالات متحده ترجیح می دهد نظامیان و تجهیزات نظامی خود را پس از خروج از افغانستان در ازبکستان و تاجیکستان، دو جمهوری سابق اتحاد جماهیر شوروی که از سمت شمال با افغانستان هم مرز هستند، مستقر کند.

این روزنامه سپس ادامه داد که با این حال، حضور نظامی روسیه در منطقه و افزایش نفوذ چین، طرح های آمریکا برای استقرار در آسیای مرکزی را پیچیده خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمایل آمریکا برای انتقال نظامیان خود از افغانستان به مرز روسیه

تمایل آمریکا برای انتقال نظامیان خود از افغانستان به مرز روسیه