مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 07:452021-05-10سياسي

آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن پاستور در یزد


فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا ایران – کوبا با تزریق داوطلبانه به برخی مسئولان استان یزد آغاز شد.

- دکتر محمدرضا دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو پاستور با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن همایش جوادی بیمارستان شهید صدوقی یزد برگزار شد.

وی افزود: در این مراسم، واکسن انستیتو پاستور ایران به معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیر کل صدا و سیما مرکز یزد و مدیر کل امور اجتماعی استانداری به صورت داوطلبانه تزریق شد.

وی با اشاره به این که انستیتو پاستور یکی از قدیمی ترین موسسه های تولید واکسن در ایران است، گفت: تجارب مشترک بین انستیتو پاستور ایران و کوبا از گذشته وجود داشت که از جمله آن واکسن هپاتیت ب بود و به همین دلیل واکسن پاستور که در کوبا روی 44 هزار نفر با کم ترین عارضه انجام شده است، انتخاب شد.

دهقانی ادامه داد: این واکسن در فاز سوم مطالعات بالینی در یزد روی سه هزار داوطلب تزریق می شود که البته از آن جا که کار دقیق علمی و مقایسه نمونه ای در مورد این واکسن انجام می گیرد به 20 درصد از داوطلبان دارونما تزریق می شود.

وی اظهار کرد: این واکسن به داوطلبان در سه مرحله تزریق می شود، این داوطلبان در بازه سنی 18 تا 80 سال هستند و به مدت دو ماه تحت نظر پزشک قرار خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن پاستور در یزد

آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن پاستور در یزد