مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 07:452021-05-10اقتصادي

مبارزه با سن غلات در 13 هزار هکتار از اراضی استان سمنان آغاز شد


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی سمنان از آغاز مبارزه با سن غلات در 13 هزار هکتار اراضی استان خبر داد و گفت: بیشترین سطح در شهرستان های گرمسار و آرادان بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، لطف الله رضایی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی جهاد کشاورزی استان سمنان ضمن بیان اینکه مبارزه با سن غلات در 13 هزار و 215 هکتار اراضی استان آغازشده است، ابراز داشت: اگرچه بیشترین سطح در گرمسار و آرادان شاهد هستیم اما این مهم برای همه شهرستان های استان اجرایی می شود.

وی بابیان اینکه سن به عنوان یکی از مهم ترین آفت هایی که باعث نابودی غلات به ویژه گندم می شود، افزود: سطح مقابله با این آفت شامل دو نوع مادری و پوره می شود که در نوع اول 12 هزار و 240 هکتار و در سن پوره 975 هکتار به انجام خواهد رسید.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه عملیات مبارزه با سن پوره در گرمسار و آرادان از هشتم اردیبهشت ماه آغازشده است، ابراز داشت: این عملیات در سطح شش هزار و 250 هکتار و دو هزار و 870 هکتار این دو شهرستان به ترتیب مذکور انجام شده است.

رضایی بابیان اینکه مبارزه با سن غلات در شهرستان های سمنان و سرخه از دهم اردیبهشت و برای دامغان از سیزدهم و شاهرود و میامی از شانزدهم اردیبهشت ماه آغازشده است، تصریح کرد: مقابله با آفت سن غلات در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با سن غلات در 13 هزار هکتار از اراضی استان سمنان آغاز شد

مبارزه با سن غلات در 13 هزار هکتار از اراضی استان سمنان آغاز شد