مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 07:252021-05-10بين الملل

نیویورک تایمز گزارش داد؛ ساز مخالف آمریکا در مذاکرات وین


روزنامه آمریکایی گزارش داده علی رغم هدف مشترک ایران و آمریکا برای احیای برجام از طریق بازگشت به تعهدات، برداشت متفاوت دو طرف از بازگشت به تعهدات باعث کند شدن روند گفت وگوها در وین شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به بررسی گفت وگوهای وین پرداخته و نوشته گرچه ایران و آمریکا می گویند که در این گفت وگوها هدف مشترک بازگشت به تعهدات برجامی را دنبال می کنند، اما اختلاف نظر عمیقی بر سر معنای این مسئله با یکدیگر دارند.

به نوشته این گزارش، ایرانی ها خواستار حفظ تجهیزات پیشرفته تولید سوخت هسته ای هستند که بعد از خروج ترامپ از برجام نصب کرده اند و همچنین می خواهند با سیستم مالی جهان فراتر از آنچه در توافق سال 2015 مشخص شد، ادغام شوند.

از طرف دیگر، دولت بایدن می گوید که احیای توافق قدیمی تنها گامی به سوی هدف نهایی است و باید فوراً با توافقی که مسائل دیگر را پوشش می دهد، همراه شود.

درخواستی که ایران آن را قویاً رد می کند.

بر اساس این گزارش، حالا همانطور که مذاکره کنندگان بار دیگر در وین جایی که دور جدید گفت وگوها روز جمعه آغاز شد، مشغول هستند، دولت بایدن خود را در نقطه تصمیم گیری مهمی می بیند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیویورک تایمز گزارش داد؛ ساز مخالف آمریکا در مذاکرات وین

نیویورک تایمز گزارش داد؛ ساز مخالف آمریکا در مذاکرات وین