مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 07:102021-05-10اقتصادي

آغاز ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه ای در باغ های مرودشت


مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت از نصب تله و فرمون به منظور ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه ای در 23 هکتار از باغ های میوه این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/فارس مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت از نصب تله و فرمون به منظور ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه ای در 23 هکتار از باغ های میوه این شهرستان خبر داد.

طاهره امیری با بیان اینکه ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه ای به دو صورت مشاهده ای و نصب تله انجام می شود، اظهار کرد: ردیابی این افت از نیمه های اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا پایان برداشت ادامه دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، او عنوان کرد: تله ها به صورت ماهانه به منظور مشاهده افت رصد و فرمون آن تعویض می شود.

امیری با بیان اینکه درختان میوه هلو، انار، خرمالو و انجیر میزبان این آفت هستند، خاطرنشان کرد: این آفت که به بیش از 300 گونه از گیاهان حمله می کند لهیدگی، پوسیدگی و ریزش شدید میوه را در پی دارد و می تواند تا 100 درصد محصول را بین ببرد.

او خاطرنشان کرد: مگس میوه مدیترانه ای نسبت به سایر گونه های مگس میوه دارای دامنه میزبانی وسیع تری است و از این رو میزان خسارت بیشتری وارد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه ای در باغ های مرودشت

آغاز ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه ای در باغ های مرودشت