مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 07:002021-05-10پزشكي

آغاز فازسوم کارآزمایی بالینی واکسن پاستور در یزد


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا ایران، کوبا با تزریق داوطلبانه به برخی مسئولان استانی در یزد آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، دکترمحمدرضا دهقانی پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم آغاز فازسوم کارآزمایی بالینی واکسن پاستور در دارالعباده، با اشاره به این که تزریق واکسن به داوطلبان در سه مرحله انجام می شودافزود: این داوطلبان در بازه سنی 18 تا 80 سال هستند و به مدت دو ماه تحت نظر پزشک قرار خواهند داشت و علائم آنها رصد می شود.

وی با بیان این که تزریق واکسن در فاز سوم مطالعات بالینی در یزد بر روی سه هزار داوطلب انجام می شود تصریح کرد: از آن جا که کار دقیق علمی و مقایسه نمونه ای در مورد این واکسن انجام می گیرد به 20 درصد از داوطلبان دارونما تزریق می شود.

  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به  این که انستیتو پاستور یکی از قدیمی ترین موسسه های تولید واکسن در ایران است گفت: تجارب مشترک بین انستیتو پاستور ایران و کوبا از گذشته وجود داشت و به همین دلیل واکسن پاستور که در کوبا بر روی 44 هزار نفر با کم ترین عارضه انجام شده است انتخاب شد.

  دکترمحمدرضا دهقانی تاکید کرد: میزان اثرگذاری این واکسن در مرحله اول کارآزمایی 80 درصد، در مرحله دوم کارآزمایی 90 درصد گزارش شده است و دوز سو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز فازسوم کارآزمایی بالینی واکسن پاستور در یزد

آغاز فازسوم کارآزمایی بالینی واکسن پاستور در یزد