مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 06:552021-05-10بين الملل

آیا آنفلوانزا با قدرت بیشتری باز می گردد؟


بیش از یک سال از آغاز همه گیری می گذرد و کووید-19 هنوز بخش هایی از جهان را به شدت درگیر خود کرده است اما دانشمندان هشدار می دهند که ویروس دیگری می تواند طی چند ماه آینده تبدیل به تهدیدی جدی شود و آن آنفلوانزا است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ان بی سی ، به گفته ی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، در سال جاری، آنفلوانزا تقریبا ناپدید شد و تنها 2000 مورد تایید شده از آن در ایالات متحده آمریکا یافت شده است.

به طور معمول در فصل آنفلوانزا ایالات متحده شاهد بیش از 200 هزار مورد تایید شده ی آنفلوانزا بود که این میزان بخش کوچکی از عدد واقعی است و تخمین زده می شود رقم واقعی سالانه بین 9 تا 45 میلیون باشد.

دانشمندان می گویند که در سال جاری اقداماتی که برای پیشگیری از کووید-19 مانند فاصله گذاری اجتماعی و ماسک زدن انجام شد باعث توقف شیوع آنفلوانزا شد.

به گفته ی دانشمندانی مثل دکتر اندی پکوز(Andy Pekosz)، استاد میکروبیولوژی در دانشکده ی بهداشت عمومی جان هاپکینز، سالی که در آن ابتلا به آنفلوانزا کم باشد، سالی مملو از مبتلایان را در پی خواهد داشت.

دکتر پکوز می گوید: ما یک سال را بدون ابتلای قابل توجه به آنفلوانزا و ایجاد ایمنی در برابر آن گذراندیم و این بدان معناست که تعداد افراد مستعد ابتلا به آنفلوانزا افزایش خواهد یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا آنفلوانزا با قدرت بیشتری باز می گردد؟

آیا آنفلوانزا با قدرت بیشتری باز می گردد؟