مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 06:452021-05-10اقتصادي

چرا قیمت مواد اولیه صنعتی کاهش نمی یابد؟


یکی از دلایل مهم در بالا رفتن قیمت محصولات برخلاف چیزی که فکر می کنید، بالا رفتن قیمت مواد اولیه نیست؛ بلکه بالا رفتن سود دلال های بازار است.

- دلال ها و واسطه ها با سوءاستفاده از شرایط نابسامان واردات و نرخ ارز و در مواردی با احتکار و دپو مواد اولیه، باعث بالا رفتن قیمت این محصولات در بازار می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابر اعلام گروه بازرگانی هزاران ایده سبز، از طرفی در بازارهای B2B، حاشیه سود دلال ها به مراتب بیشتر از بازارهای B2C است؛ به همین دلیل تعداد دلال ها در این بازارها همه روزه در حال افزایش است.

اما برای حذف این دلال ها چه باید کرد؟ چه کسب و کارهایی B2B هستند؟ به طور کلی، همه کسب و کارها (از نظر نوع مشتریانشان) به چند دسته تقسیم می شوند که بزرگترین آن ها، کسب و کارهای B2C و B2B هستند.

کسب و کارهای Business to Consumer یا همان B2C، کسب و کارهایی هستند که محصولات و خدمات خود را به مصرف کنندگان نهایی یا همان مشتریان حقیقی ارائه می دهند.

خوار و بار فروشی ها، بوتیک ها، تعمیرگاه های خودرو، کافه و رستوران ها از این دست کسب و کارها محسوب می شوند.

کسب و کارهای Business to Business یا همان B2B نیز دسته ای از کسب و کارها هستند که مشتریان آن ها هم خودشان کسب و کارهای مستقل دیگری هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا قیمت مواد اولیه صنعتی کاهش نمی یابد؟

چرا قیمت مواد اولیه صنعتی کاهش نمی یابد؟