مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 06:252021-05-10بين الملل

رکورد استفاده مجدد از پیشران اصلی فالکون 9 شکسته شد


شرکت فضایی خصوصی اسپیس ایکس دهمین پرواز بالابر موشک فالکون 9 را با موفقیت به اتمام رساند تا رکورد جدیدی از خود در استفاده چندین باره از این موشک بر جای بگذارد.

- رکورد استفاده مجدد از پیشران اصلی "فالکون 9" شکسته شد شرکت فضایی خصوصی "اسپیس ایکس" دهمین پرواز بالابر موشک "فالکون 9" را با موفقیت به اتمام رساند تا رکورد جدیدی از خود در استفاده چندین باره از این موشک بر جای بگذارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، روز گذشته شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) 60 ماهواره اینترنتی استارلینک(Starlink) دیگر را به مدار زمین پرتاب کرد تا در کمتر از دو هفته 180 ماهواره را تحویل مدار زمین داده باشد.

با این حال، بخش چشمگیرتر در این مأموریت این بود که این پرواز دهمین پرواز تقویت کننده یا پیشران یا بالابر(booster) موشک فالکون 9 بود.

این یک رکورد در استفاده مجدد از پیشران موشک برای شرکت اسپیس ایکس است.

روز گذشته موشک فالکون 9 60 ماهواره استارلینک را از مجموعه پرتاب فضایی 40 (SLC-40) در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا به مدار زمین پرتاب کرد و مرحله اول این موشک اندکی پس از پرتاب و جدا شدن از محموله به زمین بازگشت و در اقیانوس، روی یک قایق بدون سرنشین فرود آمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رکورد استفاده مجدد از پیشران اصلی فالکون 9 شکسته شد

رکورد استفاده مجدد از پیشران اصلی فالکون 9 شکسته شد