مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 06:102021-05-10اقتصادي

کشت تابستانه امسال خوزستان بسیار محدود خواهد شد


مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به خشکسالی شدید گفت: امسال به دلیل کاهش خروجی سدها، اگر کشت فصلی بدون محدودیت انجام شود، تامین آب شهرهای خوزستان با مشکل کمی و کیفی جدی مواجه خواهد شد.

- ایسنا/خوزستان مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به خشکسالی شدید گفت: امسال به دلیل کاهش خروجی سدها، اگر کشت فصلی بدون محدودیت انجام شود، تامین آب شهرهای خوزستان با مشکل کمی و کیفی جدی مواجه خواهد شد.

فرهاد ایزدجو در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: امسال خوزستان در یکی از سال های با خشکسالی شدید قرار دارد و وضعیت آبی همانند سال آبی 96 - 97 و یکی از 10 سال خشک در 60 سال اخیر کشور است.

وی افزود: باید برنامه ریزی مناسبی برای استفاده از منابع آبی استان خوزستان انجام شود.

بیش از 80 درصد از مصارف آب در خوزستان از آب های سطحی است در حالی که بسیاری از استان های کشور از آب های زیرزمینی برای مصارف خود استفاده می کنند و در سالی که بارندگی نباشد، چندان با تنش و کمبود آب مواجه نمی شوند.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: کمبود بارش، آوردهای سطحی را به خوزستان کاهش می دهد و با توجه به وضعیت استفاده استان خوزستان از منابع آبی سطحی، در سال هایی که بارش کم باشد، با تنش و مشکلاتی در تامین آب شرب و کشاورزی مواجه می شویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت تابستانه امسال خوزستان بسیار محدود خواهد شد

کشت تابستانه امسال خوزستان بسیار محدود خواهد شد