مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 05:102021-05-10پزشكي

آیا شاخص توده بدنی بالاتر عاملی در کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان است؟


نتایج مطالعه بیش از 173 هزار زن در دانمارک نشان می دهد، زنان با شاخص توده بدنی بالاتر (BMI) در دوران کودکی کمتر از همتایان خود با شاخص توده بدنی پایین تر، - ایسنا/خراسان رضوی نتایج مطالعه بیش از 173 هزار زن در دانمارک نشان می دهد، زنان با شاخص توده بدنی بالاتر (BMI) در دوران کودکی کمتر از همتایان خود با شاخص توده بدنی پایین تر، چه قبل و چه بعد از یائسگی در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان قرار دارند.

به نقل از یورکالرت، این یافته ها با نتایج شاخص توده بدنی بزرگسالان که نشان می دهد، خطر ابتلا به سرطان پستان در زنان یائسه با اضافه وزن بیشتر می شود در تضاد است.

درحالی که نویسندگان مطمئن نیستند چرا کودکان با شاخص توده بدنی بالاتر در برابر سرطان پستان محافظت می شوند اما هشدار می دهند که داشتن اضافه وزن یا چاقی می تواند تاثیرات منفی بر سلامتی عمومی داشته باشد.

دکتر دورته پدرسون از بیمارستان Bispebjerg و Frederiksberg کپنهاگ دانمارک اظهار کرد: نتایج تحقیقات ما نشان می دهد که داشتن شاخص توده بدنی بالاتر در دوران کودکی ممکن است خطر ابتلا به سرطان پستان را قبل و یا بعد از یائسگی کاهش دهد اما باید بدانیم که افزایش وزن نباید به عنوان راهی برای پیشگیری از سرطان پستان در نظر گرفته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا شاخص توده بدنی بالاتر عاملی در کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان است؟

آیا شاخص توده بدنی بالاتر عاملی در کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان است؟