مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 05:102021-05-10پزشكي

گیاه خواری نشانگرهای سلامتی را افزایش می دهد


نتایج مطالعه جدیدی با شرکت 166 هزار فرد بزرگسال انگلیسی نشان می دهد، گیاه خواران دارای نشانگرهای سالم­­ تری نسبت به گوشت خواران هستند و این مورد درباره بزرگسالان در هر سن و وزنی صدق می­ کند.

- ایسنا/خراسان رضوی نتایج مطالعه جدیدی با شرکت 166 هزار فرد بزرگسال انگلیسی نشان می دهد، گیاه خواران دارای نشانگرهای سالم­­ تری نسبت به گوشت خواران هستند و این مورد درباره بزرگسالان در هر سن و وزنی صدق می­ کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورکالرت، نشانگرهای زیستی می­ توانند اثرات بد و خوبی در سلامتی داشته باشند، باعث پیشرفت یا پیشگیری از سرطان، بیماری­ های قلبی عروقی مرتبط با سن و سایر بیماری­ های مزمن شوند و به طور گسترده­ ای برای ارزیابی تاثیر رژیم­ های غذایی بر سلامتی مورداستفاده قرار گرفته­ اند بااین حال مزایای متابولیک مرتبط با گیاه خواری مشخص نیست.

برای درک این که آیا انتخاب رژیم غذایی می ­تواند تفاوتی در سطح نشانگرهای بیماری در خون و ادرار ایجاد کند، محققان دانشگاه گلاسگو انگلستان، یک مطالعه مقطعی انجام دادند و داده­ های 177 هزار و 723 شرکت­ کننده سالم (از 37 تا 73 سال) را در مطالعه بانک اطلاعات پزشکی انگلستان تجزیه وتحلیل کردند.

این شرکت­ کننده ­ها هیچ تغییر عمده­ ای در رژیم غذایی طی پنج سال گذشته گزارش نکردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیاه خواری نشانگرهای سلامتی را افزایش می دهد

گیاه خواری نشانگرهای سلامتی را افزایش می دهد