مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 04:302021-05-10اقتصادي

کشت چغندرقند در بیش از 34 هزار هکتار از مزارع آذربایجان غربی


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال بر اساس قرارداد های منعقد شده با چغندرکاران ، بیش از34 هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت محصول چغندر قند می رود.

- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خبرداد کشت چغندرقند در بیش از 34 هزار هکتار از مزارع آذربایجان غربی ایسنا/آذربایجان غربی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال بر اساس قرارداد های منعقد شده با چغندرکاران ، بیش از34 هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت محصول چغندر قند می رود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی، جعفر وحدت افزود: در سال جاری، طرح توسعه کشت چغندرقند با رعایت محدودیت توسعه کشت داخل حوضه آبریز دریاچه ارومیه و با اولویت افزایش تولید در شمال استان اجرا می شود.

وحدت تصریح کرد: چغندرکاران در سطح 35 هزار و 791هکتار برای کشت چغندرقند با کارخانجات استان قرارداد بسته اند که تاکنون بیش از34 هزار و 328 هکتار از مزارع کشت شده است و در حدود 28 هزار هکتار نیز از مزارع کشت شده از وضعیت سبز مطلوبی برخوردارند.

وی با اشاره به اهمیت توسعه کشت نشایی چغندر قند در جهت کاهش مصرف آب در مزارع، اضافه کرد: برنامه ریزی برای کشت 90 هکتار نیز به صورت نشایی انجام ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت چغندرقند در بیش از 34 هزار هکتار از مزارع آذربایجان غربی

کشت چغندرقند در بیش از 34 هزار هکتار از مزارع آذربایجان غربی