مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 03:302021-05-10بين الملل

گوترش به تحولات قدس اشغالی واکنش نشان داد


دبیرکل سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواست به حق فلسطینیان برای برگزاری تجمعات مسالمت آمیز احترام گذاشته و از تشدید خشونت ها پرهیز کند.

- به نقل از اسپوتنیک، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از تشدید تنش ها در قدس اشغالی، خواستار خویشتنداری از سوی رژیم صهیونیستی شد.

در بیانیه ای که به همین منظور صادر شد؛ می خوانیم: دبیرکل سازمان ملل از تداوم خشونت ها در قدس شرقی و همچنین امکان تخلیه خانواده های فلسطینی از محله های شیخ جراح و سیلوان عمیقا نگران است و اسراییل را در تطابق با تعهدات بشردوستانه بین المللی و قانون حقوق بشر بین المللی، به توقف تخریب ها و تخلیه ها فرا می خواند.

گوترش همچنین خواستار احترام به اماکن مقدس قدس اشغالی شد و بر تعهد خود به حمایت از حل این بحران از جمله در چارچوب کمیته چهارجانبه صلح و بر مبنای قطعنامه های سازمان ملل تاکید کرد.

وی یادآوری کرد که مقامات رژیم صهیونیستی باید به حق آزادی تجمعات مسالمت آمیز احترام بگذارند.

این در حالی است که منابع خبری از تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز دوشنبه به منظور بررسی تحولات قدس اشغالی خبر دادند.

بر اساس این گزارش، شورای امنیت سازمان ملل قرار است روز دوشنبه تشدید تنش ها در بیت المقدس و حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به فلسطینی ها در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوترش به تحولات قدس اشغالی واکنش نشان داد

گوترش به تحولات قدس اشغالی واکنش نشان داد