مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 03:152021-05-09پزشكي

اهدای عضو نوجوان مرگ مغزی در بندرعباس به 4 نفر زندگی دوباره داد


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از اهدای چهار عضو یک نوجوان مرگ مغزی در بندرعباس خبر داد و گفت: با این اقدام انسان دوستانه به چهار نفر زندگی دوباره داده شد.

- ، محمود حسین پور اظهار داشت: بیمار مرگ مغزی، مهدی بقازاده با 16 سال سن و فرزند اول خانواده بود که هفته گذشته بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شد.

وی افزود: بعد انتقال بیمار به بیمارستان و پس از تایید مرگ مغزی توسط تیم تایید کننده، متشکل از متخصص مغز و اعصاب، متخصص پزشکی قانونی، متخصص بیهوشی و پزشک معالج و رضایت خانواده بیمار بر اهدا عضو، کلیه ها و کبد و پانکرانس وی اهدا و به چهار فرد نیازمند عضو پیوند زده شد.

حسین پور با بیان اینکه در حال حاضر 600 بیمار دیالیزی در هرمزگان وجود دارد که نیازمند پیوند عضو هستند، گفت: براساس آمارهای موجود سالانه به طور میانگین 45 نفر در استان به دلیل مرگ مغزی جان خود را از دست می دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه 8 عضو و53 نسج و بافت هر بیمار مرگ مغزی قابل اهداست، گفت: پیوند عضو از مرگ بیماران جلوگیری می کند و پیوند نسوج نیز از معلولیت بیماران پیشگیری می کند و از همین رو اهدای عضو کار بسیار ارزشمندی است و باید در این زمینه فرهنگسازی بیشتری صورت گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای عضو نوجوان مرگ مغزی در بندرعباس به 4 نفر زندگی دوباره داد

اهدای عضو نوجوان مرگ مغزی در بندرعباس به 4 نفر زندگی دوباره داد