مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 03:052021-05-09بين الملل

استورجن خطاب به لندن: رفراندوم استقلال صرفا مساله زمان است


نیکولا استورجن، رهبر اسکاتلند یکشنبه به بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا گفت که بعد از پیروزی انتخاباتی چشمگیر حزب او، برگزاری یک رفراندوم استقلال دیگر اجتناب ناپذیر خواهد بود.

- نیکولا استورجن، رهبر اسکاتلند یکشنبه به بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا گفت که بعد از پیروزی انتخاباتی چشمگیر حزب او، برگزاری یک رفراندوم استقلال دیگر اجتناب ناپذیر خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون و حزب محافظه کار او که در اسکاتلند اپوزیسیون به شمار می روند، قویا با برگزاری رفراندوم مخالفت کرده و گفته اند که این مساله در سال 2014 که اسکاتلندی ها با 55 درصد رای مخالف مقابل 45 درصد موافق علیه استقلال رای دادند، حل و فصل شده است.

اما احزاب طرفدار استقلال در انتخاباتی که روز پنجشنبه انجام شد، اکثریت را در پارلمان اسکاتلند به دست گرفتند و استورجن گفت که این دوباره او را موظف می کند تا پس از بحران کرونا برنامه های مرتبط با رفراندوم دوم را پیش ببرد.

دفتر مطبوعاتی استورجن در بیانیه ای پس از گفت وگوی تلفنی او با جانسون اعلام کرد: وزیر اول بار دیگر قصد خود را برای تضمین اینکه مردم اسکاتلند می توانند پس از اتمام این بحران، سرنوشت خودشان را در آینده رقم بزنند، تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استورجن خطاب به لندن: رفراندوم استقلال صرفا مساله زمان است

استورجن خطاب به لندن: رفراندوم استقلال صرفا مساله زمان است