مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 03:002021-05-09پزشكي

تنها راه مقابله با ویروس های جهش یافته جدید استفاده از ماسک است


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شناسایی مواردی از کرونای جهش یافته هندی و آفریقایی در کشور، گفت: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی تنها راه پیشگیری است.

- با اشاره به اینکه طی دو ماه گذشته شاهد شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی هستند، اظهار کرد: این ویروس در استان گیلان نیز در حال چرخش است.

وی با بیان اینکه عمده بیماران کرونایی شناسایی و بستری شده در پیک چهارم از نوع کرونای انگلیسی بودند، افزود: در هفته های گذشته شاهد ویروس های جهش یافته جدیدی از نوع آفریقایی، هندی، هندی و کالیفرنیایی در استان های جنوبی و برخی استان های دیگر هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه اینها جهش های ویروس کرونایی اولیه هستند، گفت: این ویروس ها نیز همانند ویروس کرونای ووهان قابلیت انتقال از راه تنفس و ذرات معلق در هوا، سرفه و عطسه دارند.

وی مهم ترین راه پیشگیری از ابتلاء به این ویروس ها استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و عدم حضور در تجمعات به ویژه در فضاهای بسته برشمرد و اضافه کرد: شهروندان باید از حضور در مهمانی ها و رستوران ها جدا خودداری کنند.

حیدرزاده در ادامه با اشاره به شناسایی 120 بیمار نیازمند به بستری در بیمارستان های استان گیلان طی شبانه روز گذشته، گفت: در مجموع 540 بیمار کرونایی در استان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها راه مقابله با ویروس های جهش یافته جدید استفاده از ماسک است

تنها راه مقابله با ویروس های جهش یافته جدید استفاده از ماسک است