مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 02:502021-05-09اقتصادي

شاه ارخی تبریز، قربانی توسعه شهری


دریاچهٔ شاه گلی(ایل گلی) با 5.

5 هکتار وسعت، گنجایش 720 هزار متر مکعب آب را دارد، آب این استخر تا قبل از ایجاد شهرک خاوران از شاخه ای منشعب از لیقوان چایی (رود لیقوان) تامین می شد، - ایسنا/آذربایجان شرقی دریاچهٔ شاه گلی(ایل گلی) با 5.

5 هکتار وسعت، گنجایش 720 هزار متر مکعب آب را دارد، آب این استخر تا قبل از ایجاد شهرک خاوران از شاخه ای منشعب از لیقوان چایی (رود لیقوان) تامین می شد، اما با احداث این شهرک، جریان آب قطع شد و آب این استخر بزرگ با چاه های عمیق تامین می شود.

آبرسانی به استخر شاه گلی (به معنی دریاچه بزرگ، که بعدها نامش به ایل گلی تغییر یافت) کاملا مهندسی شده بوده و به نظر می رسد آق قویونلوها مدیریت منابع آبی را بهتر از متولیان کنونی بلد بودند، چرا که از یک طرف داد بحران کم آبی سر می دهیم و از طرفی هم استخر پارک محبوب تبریزی ها را با حفر چاه های عمیق پر می کنیم، در حالیکه شهرداری تبریز با همکاری اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی می تواند ضمن احیای نهر شاهی و دادن جانی دوباره به استخر شاهگلی از هدررفت منابع آبی هم جلوگیری کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وعده های متعدد شهرداران و معاونان برای احیای نهر شاهی تا به حال و با گذشت زمانی بالغ بر 15 سال هنوز هیچ نتیجه ای در عمل ندارد و به نظر می رسد هنوز اهمیت این نهر آنگونه که باید روشن نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاه ارخی تبریز، قربانی توسعه شهری

شاه ارخی تبریز، قربانی توسعه شهری