مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 17:452021-05-09بين الملل

اردوغان: اتحادیه اروپا برای قدرتمند شدن به ترکیه نیازمند است


رییس جمهور ترکیه روز یکشنبه در سخنانی گفت که اتحادیه اروپا بدون مشارکت و حمایت ترکیه قادر نخواهد بود به صورت قدرتمند حضور یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه روز یکشنبه به مناسبت روز اروپا تاکید کرد که اتحادیه اروپا نیازمند ترکیه بوده و آنکارا با وجود موانع، همچنان منتظر عضویت در اتحادیه اروپاست.

اردوغان اضافه کرد: مانع بزرگ در برابر اتحادیه اروپا برای تبدیل شدن به بازیگر جهانی قدرتمند، عدم صبر و نبود دیدگاهی راهبردی است .

رییس جمهور ترکیه تاکید کرد که اتحادیه اروپا نیازمند ساختار سازمانی جدید و موثر بوده و سازوکارهای تصمیم گیری در اتحادیه اروپا باید مورد بازبینی قرار بگیرد.

اردوغان افزود: کاملا آشکار است که اتحادیه اروپا بدون مشارکت و حمایت ترکیه، قادر نخواهد بود به صورت قدرتمند حضور یابد .

وی گفت که ترکیه همچنان به هدف راهبردی خود برای عضویت در اتحادیه اروپا با وجود موانع و معیارهای دوگانه ای که با آن مواجه است، ادامه می دهد .

در ماه های گذشته اقدامات اکتشافی ترکیه در شرق دریایی مدیترانه به تشدید تنش ها میان این کشور و کشورهای اروپایی منجر شده است.

یونان و قبرس به همراه برخی کشورهای اروپایی می گویند که اقدامات ترکیه غیرقانونی و تنش آمیز است و به آنکارا درباره تبعات این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان: اتحادیه اروپا برای قدرتمند شدن به ترکیه نیازمند است

اردوغان: اتحادیه اروپا برای قدرتمند شدن به ترکیه نیازمند است