مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 17:302021-05-09سياسي

روز سه شنبه امکان رویت هلال ماه شوال وجود ندارد


عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: روز سه شنبه امکان رویت هلال ماه شوال وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام سیدرضا قلمکار اصفهانی شامگاه یکشنبه به صورت ویدئو کنفرانسی در دومین جلسه ستاد استهلال مناطق قومی استان گلستان اظهارکرد: در غروب روز سه شنبه (21 اردیبهشت)، ماه زودتر از خورشید غروب می کند و در این شرایط رویت هلال ماه در هیچ نقطه ای از ایران امکان پذیر نیست.

وی توضیح داد: در روز سه شنبه در اغلب مناطق دنیا ماه قبل از غروب خورشید غروب می کند و حتی در مکه و شبه جزیره حجاز هم ماه 12 دقیقه زودتر از خورشید غروب می کند و به هیچ عنوان رویت هلال میسر نیست.

عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه، اگر هوا خوب و مساعد باشد امکان رویت هلال در روز چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 آن هم با ابزار مجهز میسر خواهد شد، گفت: وضعیت رویت هلال ماه شوال و عید فطر در غروب روز چهارشنبه به نحوی است که اگر هوا خوب و مساعد باشد در مناطقی از جنوب ایران با ابزار مجهز رویت اتفاق خواهد افتاد اما در شمال ایران هلال ماه با دوربین و تلسکوپ و توسط افراد خبره قابل رویت خواهد بود.

قلمکار اصفهانی خاطر نشان کرد: تمام معیارهای رویت هلال تاکید دارند که قطعا غروب روز چهارشنبه هلال ماه شوال و عید سعید فطر بخاطر باریک بودن هلال ماه فقط با دوربی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روز سه شنبه امکان رویت هلال ماه شوال وجود ندارد

روز سه شنبه امکان رویت هلال ماه شوال وجود ندارد