مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 12:402021-05-09سياسي

گردو شکستن و بخت­ گشایی آیین کهن رمضانی در یزد


مردم یزد از گذشته تاکنون رسم و رسوماتی در ایام مختلف سال دارند که این آیین ­ها را نسل به نسل تا به امروز حفظ کرده و حتی در ماه مبارک رمضان نیز آیین ­های خود به ویژه گردو شکستن و بخت ­گشایی را در کنار مناجات­ های رمضانی برگزار می­کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس از یزد، در برخی روایات عامه است که شب 27 ماه رمضان نیز شب قدر است که مردم یزد در برخی مناطق علاوه ­بر این که آیین مناجات و احیای شب قدر را دارند به برپایی مراسم هایی می پردازند که در نوع خود دیدنی است.

شبهای قدر در یزد نیز مانند سایر نقاط کشور به شب زنده داری با خواندن دعای جوشن کبیر و سوره ­هایی از قرآن و قرآن به سر گرفتن می گذرد اما برگزاری مراسم شب قدر در شب 27 ماه رمضان در برخی مساجد یزد نیز مرسوم است و در کنار این آیین مذهبی، نوعی شادی و سرور در بین مردم یزد دیده می­شود.

گردو شکستن و بخت ­گشایی رسم رایج مردم یزد در 27 رمضان پژوهشگر یزدی و کارشناس میراث فرهنگی یزد در مورد آداب و رسوم مردم یزد در شبهای قدر و شب بیست و هفتم ماه رمضان به خبرنگار فارس گفت: یکی از رسومی که در این ایام برگزار می شود و از گذشته تاکنون به قوت خود باقی است، رسم گردو شکستن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردو شکستن و بخت­ گشایی آیین کهن رمضانی در یزد

گردو شکستن و بخت­ گشایی آیین کهن رمضانی در یزد