مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 11:452021-05-09سياسي

چشمه علی 7 هزارساله در طرح راهبردی احیائ قرار گرفت


جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران با حضور اعضاء، محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای اسلامی شـــهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و علی اشراقی رییس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تشکیل شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس: علی اشراقی رییس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج در این خصوص گفت: محدوده تاریخی چشمه علی، در منطقه 20 شهرداری تهران در شهرری واقع شده است.

این محدوده به لحاظ مختصات جغرافیایی از شرق در مسیل سرخه حصار و بزرگراه امام علی (ع)، از شمال در مسیر بلوار بسیج، از غرب در مسیر خیابان غیوری و از جنوب در قلمرو برج طغــرل و آرامستان ابن بابویه قرار دارد.

اشراقی گفت: طرح راهبردی مذکور مساحتی بالغ بر 140 هکتار، شامل محوطه باستانی چشمه علی، محوطه باستانی دژ اشکان، محوطه تاریخی ارگ سلجوقی، آرامستان ابن بابویه، برج طغرل، باروی ری، کارخانه سیمان ری و همچنین بخش های باارزشی از ری برین (دوران پیش از اسلام)، باغ صفاییه و باغ طغرل را در برمی گیرد.

رییس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج  افزود: با توجه به وجود آثار طبیعی و تاریخی ازجمله چشمه علی که به عنوان مهم ترین عنصر طبیعی موجود 7 هزار سال مایه حیات و زایندگی در این منطقه است، اهتمام بر آن بوده که طرح مذکور رویکردی جامع و یکپارچه را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چشمه علی 7 هزارساله در طرح راهبردی احیائ قرار گرفت

چشمه علی 7 هزارساله در طرح راهبردی احیائ قرار گرفت