مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 09:452021-05-09اقتصادي

آغاز برداشت مکانیزه گندم در دشت سیستان


مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت :خوشبختانه در سال زراعی جاری با توجه به بهره برداری از طرح عظیم آبرسانی، بیش از 46 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در پنج شهرستان حوزه سیستان به کشت گندم اختصاص یافت.

- عباس اشکان امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد:  با شروع فصل برداشت همزمان 55 دستگاه کمباین و بیش از 500 دستگاه دروگر کار برداشت محصول گندم را دهه دوم اردیبهشت ماه آغاز کرده و تا نیمه اول تیرماه برداشت به اتمام خواهد رسید.

وی تصریح کرد: امسال بدلیل سرما و یخبندان، تنش خشکی و عدم بارندگی و گرمای زودرس متوسط عملکرد گندم  پایین تر از نرمال منطقه میباشدو پیش بینی می شود امسال بیش از 90 هزار تن گندم برداشت شود.

اشکانی ادامه داد: در فصل کشت بیش از 1300 تن بذر گواهی شده و حدود 4 هزار تن بذر اصلاح شده خود مصرفی و زارع به زارع جهت کشت استفاده شد که این باعث افزایش ضریب نفوذ بذور اصلاح شده به بیش از 50 درصد شد.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی بیان کرد: سه مرکز خرید گندم در حوزه سیستان راه اندازی شده و انتظار می رود با توجه حمایت های دولت در خرید تضمینی و افزایش قیمت گندم، کشاورزان گندم مازاد بر مصرف خود را به این مراکز تحویل نمایند و در اسرع وقت قیمت گندم تحویلی را دریافت دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت مکانیزه گندم در دشت سیستان

آغاز برداشت مکانیزه گندم در دشت سیستان