مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 08:502021-05-09اقتصادي

راه نفت عربستان به هند دوباره باز شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، کشور های تولیدکننده نفت خام، اوپک با هم پیمانانش شان با هدف تقویت قیمت نفت، تولید خود را کاهش دادند و چندین بار در مسیر بازگرداندن تولید به سطح قبل، - در حالی که اختلافات نفتی هند و عربستان سبب شده بود تا خرید دهلی نو از ریاض تا یک سوم کاهش یابد و این کشور به نفت ایران متمایل شود، اما کمک های پزشکی عربستان به هند سبب شد تا این کشور بار دیگر روال قبلی خرید نفت از ریاض را ازسربگیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، کشور های تولیدکننده نفت خام، اوپک با هم پیمانانش شان با هدف تقویت قیمت نفت، تولید خود را کاهش دادند و چندین بار در مسیر بازگرداندن تولید به سطح قبل، از این تصمیم منصرف و باز هم به کاهش تولید ادامه دادند.

در این میان، عربستان، بیش از همه کشورها، تولید خود را پایین آورد و این اقدام عصبانیت دهلی نو که سومین واردکننده و مصرف کننده نفت جهان هست را به دنبال داشت.

وزیر نفت هند در این رابطه گفته بود: تصمیم تولیدکنندگان بزرگ نفت برای ادامه کاهش تولید درحالی که قیمت ها افزایش یافته است، می تواند بهبود ناشی از مصرف در برخی از کشور ها را تهدید کند.

(جزییات بیشتر) شروع دعوای هند و عربستان وزیر نفت هند بار ها از اوپک پلاس خواست تا تولیدش را افزایش دهد و از عربستان انتقاد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه نفت عربستان به هند دوباره باز شد

راه نفت عربستان به هند دوباره باز شد