مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 08:402021-05-09اقتصادي

آیا کنترل قیمت ها در بازار مسکن ممکن است؟


یکی از دلایل اصلی افزایش هزینه ساخت مسکن افزایش قیمت نهاده های اصلی ساخت است و کنترل هزینه های ساخت وابسته به سیاست های ارزی و کنترل تورم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، ایرنا نوشت: چندی پیش رییس کانون انبوه سازان از افزایش هزینه ساخت واحد های مسکونی به علت رشد هزینه های بالاسری خبر داد تا جایی که در بعضی مناطق تهران و کلانشهر ها هزینه ساخت یک متر مربع واحد مسکونی به 15 تا 20 میلیون تومان می رسد.

حال پرسش اینجاست که دلیل این افزایش هزینه چیست و چگونه می توان آن را در سطحی کنترل کرد که بیش از قدرت خرید عموم جامعه نباشد؟ مهدی سلطان محمدی کارشناس اقتصاد مسکن درباره دلایل افزایش هزینه ساخت گفت: یکی از دلایل اصلی افزایش هزینه ساخت مسکن این است که قیمت نهاده های اصلی ساخت، افزایش قابل توجهی یافته است.

بر اساس آخرین آمار های مرکز آمار ایران از قیمت نهاده های ساختمان که در اسفند 1399 منتشر شده، هزینه ساخت نسبت به زمستان سال گذشته نزدیک به دو برابر شده است.

افزایش هزینه در بخش های ارزی و ریالی ساختمان این کارشناس اقتصاد مسکن درباره افزایش هزینه بخش های ارزی و ریالی مسکن توضحی داد: افزایش هزینه ساخت شامل بخش های ارزبر ساختمان و بخش های ریالی آن می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا کنترل قیمت ها در بازار مسکن ممکن است؟

آیا کنترل قیمت ها در بازار مسکن ممکن است؟