مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 08:152021-05-09اقتصادي

کمک پزشکی ریاض، راه نفت عربستان به هند را دوباره باز کرد


درحالی که اختلافات نفتی هند و عربستان سبب شده بود تا خرید دهلی نو از ریاض تا یک سوم کاهش یابد و این کشور به نفت ایران متمایل شود، اما کمک های پزشکی عربستان به هند سبب شد تا این کشور بار دیگر روال قبلی خرید نفت از ریاض را ازسربگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل فارس، کشورهای تولیدکننده نفت خام، اوپک با هم پیمانانش شان با هدف تقویت قیمت نفت، تولید خود را کاهش دادند و چندین بار در مسیر بازگرداندن تولید به سطح قبل، از این تصمیم منصرف و باز هم به کاهش تولید ادامه دادند.

 در این میان، عربستان، بیش از همه کشورها، تولید خود را پایین آورد و این اقدام عصبانیت دهلی نو که سومین واردکننده و مصرف کننده نفت جهان هست را به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: * شروع دعوای هند و عربستان وزیر نفت هند بارها از اوپک پلاس خواست تا تولیدش را افزایش دهد و از عربستان انتقاد کرد.

این روند به دعواهای لفظی میان وزیر نفت دو کشور کشیده شد.

بیشتر بخوانید: * ایران و ونزوئلا جایگزین نفت عربستان راهکار دهلی نو، روی آوردن به نفت ایران و ونزوئلا بود و این را مقامات نفتی این کشور تکرار کردند.

(جزییات بیشتر) حتی دهلی نو تا جایی پیش رفت که قصد داشت تلاش دیپلماتیک برای متحد کردن کشورهای مصرف کننده نفت علیه اوپک پلاس که با کاهش عرضه، قیمت نفت را بالا نگه داشته است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمک پزشکی ریاض، راه نفت عربستان به هند را دوباره باز کرد

کمک پزشکی ریاض، راه نفت عربستان به هند را دوباره باز کرد