مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 08:102021-05-09اقتصادي

کاهش 50 درصدی بارش ها/ برق آبی ها کم آوردند


امسال بارش ها حدود 50 درصد نسبت به سال گذشته کمتر است و این موجب می شود که دقت ما در مصرف آب بالاتر رود و با توجه به این که تولید انرژی در کشور به وجود نیروگاه های برق آبی متکی است، - کم بارشی در تولید برق هم اثر می گذارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رضا اردکانیان صبح امروز با حضور در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: 3200 مگاوات امسال برق ناشی از نیروگاه های برق آبی ما کمتر بوده و لازم است در مصرف انرژی هم دقت کنیم.

وی با بیان اینکه نباید انتظار بارش سالانه متوسط 250 میلی متری را داشته و در شرایط حدی باید بسیار مراقب مصرف باشیم، افزود: مصرف باید به اندازه باشد، مصرف صحیح بیش از هرچیز و پیش از هر چیز یک مسئله اخلاقی است.

بالای 90 درصد آب موجود در بخش کشاورزی مصرف می شود وزیر نیرو گفت: اگر برخورد اخلاقی با مصرف آب و انرژی داشته باشیم، مسئله ای پیش نمی آید.

بالای 90 درصد آب موجود در بخش کشاورزی مصرف می شود، امنیت غذایی برای ما مهم است، اما میزان مصرف آب در این بخش هم حائز اهمیت است.

اردکانیان افزود: در بخش صنعت آب کمتری مصرف می شود، اما ارزش افزوده بسیار بالایی دارد و این موجب می شود آب این بخش را تامین کنیم، اما نه این که لزوما از آب شرب استفاده شود.

می شود از پساب تصفیه شده فاضلاب و شیرین کردن آب دریا استفاده کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 50 درصدی بارش ها/ برق آبی ها کم آوردند

کاهش 50 درصدی بارش ها/ برق آبی ها کم آوردند