مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 08:052021-05-09پزشكي

چه کسانی نباید واکسن کرونا تزریق کنند؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، آقای دکتر محمد عبداللهی متخصص سم شناسی و داروشناسی در میزگرد تصویری همه گیری جهانی کرونا و سیستم عصبی به تبیین ملاحظات دارویی و اصول مهم واکسیناسیون کرونا پرداخت و گفت: جهان در حال تجربه و نهایی کردن اطلاعات در مورد دارو های مؤثر بر کرونا است.

وی براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان کرد: تقریبا تمامی واکسن های تولید شده (اسپوتنیک، فایزر، مدرنا، استرازانکا، جانسون جانسون، سینوفارم، سینووارک، هواکسین) کارایی صددرصدی در جلوگیری از مرگ ناشی از کووید 19 دارند و دارای اثربخشی بسیار بالایی در برابر کووید شدید، اثربخشی متوسط در برابر کووید علامتی و اثربخشی ضعیف در بیماران بدون علامت کووید هستند.

این استاد دانشگاه با اشاره به تولید واکسن های استنشاقی توسط برخی کشور ها یادآور شد که ممکن است این نوع واکسن سریعتر بتواند زنجیره انتقال را قطع کند و با توجه به تجمع ویروس در ناحیه گلو و بینی می تواند اثربخشی سریعتر و بهتری داشته باشند.

آقای دکتر عبداللهی با اشاره به توصیه های سازمان جهانی بهداشت گفت: تزریق واکسن در افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شدند پس از 6 هفته، بیماران 4 هفته پس از پلاسما درمانی، مبتلایان به فرم شدید کووید چهارتا 10هفته پس از بهبودی، دیابتی ها پس از مصرف غذا انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کسانی نباید واکسن کرونا تزریق کنند؟

چه کسانی نباید واکسن کرونا تزریق کنند؟