مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 07:352021-05-09سياسي

علمای اهل تسنن خراسان شمالی در رابطه با عید فطر بیانیه ای را منتشر کردند


علمای اهل تسنن خراسان شمالی طی بیانیه ای اعلام کردند: عید سعید فطر جشن بندگی و هنگامه ای متعالی برای مومنانی است که با درک حقیقت ماه ضیافت به فطرت الهی خویش بازگشتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، علمای شاخص اهل تسنن خراسان شمالی در بیانیه ای اعلام کردند: عید سعید فطر جشن بندگی و هنگامه ای متعالی برای مومنانی است که با درک حقیقت ماه ضیافت به فطرت الهی خویش بازگشتند؛ بندگانی شایسته که در نبرد با هواهای نفسانی، پیروز و در عید طهارت به دور از هر گونه گناه و پلیدی در پیشگاه خالق خویش حاضر شدند و زنگار گناه را از قلب هایشان زدودند.

 در این بیانیه گفته شده است: نخستین روز ماه شوال در فرهنگ اسلامی به عنوان عید فطر و جشن بازگشت به فطرت شناخته می شود.

مسلمانان در طول یک ماه روزه داری و ارتباط نزدیک با خدای متعال و استغفار از گناهان به تصفیه روح و جان خویش همت گماشته و از تمام آلودگی های ظاهری و باطنی که بر خلاف فطرت آنها است، خود را پاک کرده و به فطرت واقعی خود بر می گردند.

در ایران اسلامی نیز همه مسلمانان به ویژه شورای تقریبی اهل سنت خراسان شمالی هرساله ضمن صدور بیانیه ای، حکم حاکم شرع و اطلاعیه ولی امر مسلمین؛ برای ثبوت رؤیت هلال ماه را حجت دانسته و با تبعیت از ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی) عید سعید فطر ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علمای اهل تسنن خراسان شمالی در رابطه با عید فطر بیانیه ای را منتشر کردند

علمای اهل تسنن خراسان شمالی در رابطه با عید فطر بیانیه ای را منتشر کردند