مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 07:152021-05-09بين الملل

طلای معطری که قدرش را نمی دانیم


اسانس گل محمدی به عنوان طلای مایع شناخته می شود اما کم توجهی به صنایع تبدیلی سبب شده تا این محصول ایرانی به صورت گلاب صادر شود.

- ایسنا/خراسان شمالی اسانس گل محمدی به عنوان طلای مایع شناخته می شود اما کم توجهی به صنایع تبدیلی سبب شده تا این محصول ایرانی به صورت گلاب صادر شود.

زادگاه و رویشگاه آغازین گل محمدی سرزمین کهن ایران و خاورمیانه است در آغاز سده هفدهم میلادی گل سرخ ایران به هندوستان، شمال آفریقا و ترکیه و سپس به بلغارستان برده شد و کاشت آن گسترش یافت.

ایران از دیرینه ترین کشورها برای تولید گل سرخ به شمار می رود و پیشینه آن در این زمینه به بیش از 2500 سال می رسد.

در گذشته های دور گل های سرخ رز چیده شده و در چربی هایی قرار داده شده و عطر گل رز را استخراج و به جای دارو در درمان بیماری های گوناگون به کار می گرفته اند.

ایرانیان در آن زمان نخستین بار روش تقطیر را نوآوری کردند، فرآوری گیاهان دارویی به روش تقطیر در ایران، پیش از تاخت و تاز مغولان به اوج خود رسید.

به گونه ای که همه ساله مقدار فراوانی گلاب، عرق نسترن، نعناع، رازیانه و… از راه دریا و خشکی به شمال آفریقا، اروپا، چین، هندوستان و یمن فرستاده می شد.

علاوه بر این با کاربرد گیاهان دارویی،داروهای زیادی به صورت خشک و یا عصاره های تغلیظ شده تهیه و صادر می گردیدند، سپس هنر گل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طلای معطری که قدرش را نمی دانیم

طلای معطری که قدرش را نمی دانیم