مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 07:052021-05-09اقتصادي

ساخت توربین بادی-آبی توسط نخبگان بسیجی قم/صرفه جویی 93 درصدی نسبت به نمونه داخلی


مسؤول سازمان علمی پژوهشی سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) گفت: نخبگان بسیجی استان قم موفق به ساخت توربین های بادی آبی با صرفه جویی 93 درصدی هزینه تولید نسبت به نمونه مشابه شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، عباس کاویانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ساخت توربین های بادی و آبی توسط بسیجیان گفت: یکی از طرح های مورد حمایت بسیج علمی پژوهشی، توربین های بادی و آبی است که مخترعین بسیجی این سازمان طراحی و ساخته اند.

وی با تاکید بر اینکه این طرح مزایای بسیار خوبی دارد افزود: تمام قطعات این توربین ها از جمله اینورتر آن ساخت داخل است و هیچ یک از قطعات این دستگاه وارداتی نیست و این یکی از مزایای مهم طرح هایی است که در داخل کشور اجرا می شود.

مسئول بسیج علمی پژوهشی استان قم با توجه به ساختار این طرح ادامه داد: این توربین خیلی ساده طراحی شده است که این موضوع موجب تولید آسان و سریع این دستگاه می شود.

وی همچنین با اشاره به طراحی ساده این دستگاه گفت: بر همین اساس قیمت نهایی تمام شده تولید به شدت کاهش خواهد داشت به گونه ای که بسیجیان در استان تهران برای هر کیلو وات حدود 100 میلیون تومان هزینه کرده اند ولی ما در قم برای هر کیلو وات تنها 7 میلیون تومان هزینه کرده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت توربین بادی-آبی توسط نخبگان بسیجی قم/صرفه جویی 93 درصدی نسبت به نمونه داخلی

ساخت توربین بادی-آبی توسط نخبگان بسیجی قم/صرفه جویی 93 درصدی نسبت به نمونه داخلی